Obchodní podmínky
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém
obchodě www.alveare.cz.
Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Kontaktní údaje
Název e-shopu: www.alveare.cz
Provozovatel: Alveare s.r.o.
Sídlo: Lidická 700/19, 602 00 Brno
IČ: 06730922
DIČ: CZ06730922
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka
103955
Telefon: +420 728 716 489
E-mail: office@alveare.cz
Kontaktní adresa: Lidická 700/19, 602 00 Brno
Seznam provozoven: Lidická 700/19, 602 00 Brno (nejedná se o kamennou prodejnu)
Informace
Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s
výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a
poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Informace o přijímaných způsobech platby jsou uvedeny zde.
Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma
doběrečného.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu
účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v
případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje
odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
Doručování zboží
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 dnů
od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k
dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do
dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu
se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle
prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od
převzetí zboží spotřebitelem.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém
rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým
způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení – informace zde
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je
povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve
výši 10 Kč, maximálně však 300 Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího
prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro
převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady
marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v
nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek
prodeje.
Zrušení objednávky a
odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo
poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení
platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu
seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě.
Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění
komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo
smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a
zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to
stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodávající v
rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu
nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen
prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne
na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení
či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve,
než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající
oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a
započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání
digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování
služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím
výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (včetně alkoholických nápojů),
jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího nebo
pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které
bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z
hygienických důvodů je nelze vrátit; u dodávky zvukových či obrazových nahrávek
nebo počítačových programů, porušil-li kupující jejich původní obal; u dodávky
novin, časopisů nebo jiných periodik; u smluv o ubytování, dopravě, stravování
nebo využití volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv
uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.
Online formulář pro odstoupení od smlouvy je dostupný zde.
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud
není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží
ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že kupující porušil
již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
Prodávající zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou
zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě
zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
Práva a povinnosti z
vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně
očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není
kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá
jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady
zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží
podle svého požadavku nárok na bezplatné
odstranění vady nebo na přiměřenou
slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může
kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala
již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující
před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře
dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu
prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo
práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční
době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v
připojeném návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení
smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady dodáním nové
věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné odstranění vady
opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny;
nebo
• vrácení kupní ceny na základě
odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při
uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu
neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné
porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či
neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu
z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro
stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad
(nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní
ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo
nedodržení návodu k použití.
Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby
určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak
písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a
požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Online formulář k uplatnění reklamace je dostupný zde.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení
vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu
prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže
být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva
jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro
vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující
předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně
nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno
ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů,
rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné
posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě
sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně
nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva,
jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou
slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení
nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně
zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi
nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku
e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Ochrana osobních
údajů
Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy
je prodávající.
Identifikační a kontaktní údaje správce
Společnost: Alveare s.r.o.
Sídlo: Lidická 700/19, 602 00 Brno
IČ: 06730922
DIČ: CZ06730922
Telefon: +420728716489
E-mail: office@alveare.cz
Kontaktní adresa: Alveare s.r.o., Lidická 700/19, 602 00 Brno
Účel zpracování, rozsah osobních údajů a
právní základ pro zpracování
Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její
následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží)
a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a
uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679,
obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje
v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo.
Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem
6 odst. 1 písm. b) GDPR plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující.
Kategorie příjemců/příjemci osobních
údajů
Správce se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným subjektům než
následujícímu zpracovateli, a to smluvnímu dopravci, kterého si kupující zvolí
v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží, seznam dopravců je
dostupný na adrese https://www.alveare.cz/2017/02/ceny-zpusob-dopravy.html, přičemž údaje budou poskytnuty
v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo.
Doba uložení
Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy
(zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné
záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.
Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č.
593/1991 Sb.), povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po
dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají (to znamená,
pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura uchována do
konce roku 2023). Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě
daní a poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce
zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost související
s fakturou (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018,
musí být faktura pro účely daňového řízení uchována do konce roku 2021).
Faktura obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu.
Práva kupujícího ve vztahu
k osobním údajům
Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo:
a) na přístup k osobním údajům,
které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které
se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat
přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15
GDPR;
b) na opravu nepřesných osobních
údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má kupující
právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného
prohlášení dle článku 16 GDPR;
c) na výmaz („právo být zapomenut“),
které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní
údaje, které se kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely
plnění smlouvy, pokud není dán jiný zákonný důvod pro jejich další zpracování;
d) na omezení zpracování osobních
údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR;
e) na přenositelnost údajů dle
podmínek článku 20 GDPR;
f) vznést námitku proti zpracování
osobních údajů dle článku 21 GDPR.
Správce poskytne kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních
v každém případě nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti.
V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má kupující právo se
obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým
orgánem, a podat k němu stížnost.
Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona o ochraně spotřebitele (č.
634/1992 Sb.) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy
nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní
řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou
dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh
spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím
vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel
uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím
platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských
práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna
či na telefonu 299 149 009.
Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s
kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporů lze provést
také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.
Tento postup není mediací dle zákona o mediaci (č. 202/2012 Sb.) ani rozhodčím
řízením podle zákona o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů (č.
216/1994 Sb.) a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým
nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet
promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran
sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Prodávající se zavazuje v případě souhlasu kupujícího usilovat o naplnění
doporučujícího stanoviska dTestu.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (č.
634/1992 Sb.) vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Ostatní
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je
člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná
v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého
povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který
na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Zpětný odběr elektrozařízení a jiných výrobků
Prodávající zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení z domácností a oddělený sběr
elektroodpadu, baterií a akumulátorů v souladu s příslušnými právními předpisy.
Zákazník je oprávněn odevzdat staré elektrozařízení při nákupu nového obdobného
elektrozařízení nebo baterií či akumulátorů na provozovně prodávajícího.
Zákazník je také oprávněn vrátit elektrozařízení, elektroodpad či baterie nebo
akumulátory ve sběrnách určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.
Prodávající dále zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení od domácností zdarma
přímo v domácnosti, pokud si zákazník objedná zboží podobného typu a použití.
Zpětný odběr se vztahuje na elektrozařízení v počtu odpovídajícím objednanému
zboží.
Elektrozařízení, elektroodpad, baterie ani akumulátory nesmí být odstraňovány
spolu se směsným odpadem, ale musí být odkládány na místech k tomu určených,
tj. ve sběrných dvorech nebo místech jejich zpětného odběru, například na
místech uvedených výše. Uvedená zařízení a odpady budou dále využity k výrobě
nových zařízení. Nebezpečné a škodlivé látky z těchto zařízení a odpadů mohou
poškodit životní prostředí či lidské zdraví.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.),
zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy,
ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě
jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. března 2019.